Bolia sænker tempoet: Derfor åbner de færre butikker end lovet
Den Lars Larsen-ejede Bolia-kæde har 51 butikker og et mål om at nå en omsætning på én milliard kroner i år.
Til gengæld vil kæden nu sænke hastigheden for nye butiksåbninger, skriver Dagbladet Børsen.
Væksten skal i højere grad opnås ad eksisterende salgskanaler.
For eksempel vokser salget af Bolia-varer hos eksterne forhandlere, der ikke er Bolia-butikker, voldsomt, og Bolia betragter det som en langt hurtigere måde at vokse.
Tidligere var ambitionen, at Bolia i 2017/2018 skulle åbne 20 nye butikker. Ambitionen er neddroslet til et antal mellem 12 og 15.
- Vi har rykket rundet på vores ressourcer. Dels vil vi være sikre på, at de butikker, vi åbner, lever op til vores kvalitetskrav, dels har vi kraftig vækst på andre af vores salgskanaler og skal bruge flere kræfter dér. Antallet af eksterne forhandlere er foreløbig tredoblet i år, og vi har desuden netop indgået et partnerskab med verdens største kontorindretningsvirksomhed, Steelcase, siger Bolia-topchef Lars Lyse Hansen til Børsen.
Bolia har selv butikker i 8 lande og salg i 34 lande. For nylig åbnede Bolia i Wien. Og åbner snart i Paris.